Erpfendorf

Malá vesnička Erpfendorf, nacházející se jen asi 6 kilometrů od hranice Rakouska s Německem, má přibližně 1.000 stálých obyvatel. Administrativně spadá pod obec Kirchdorf in Tirol. Kirchdorf leží na půli cesty mezi Erpfendorfem a známým lyžařským střediskem St. Johann in Tirol. Z Erpfendorfu do Kirchdorfu jsou to jen asi 2 až 3 kilometry. Oblíbené rekreační středisko Erpfendorf je obklopeno úchvatnými horskými scenériemi Tyrolska, z nichž jednoznačně vyniká masív Wilder Kaiser a pak samozřejmě také Kitzbühelerské Alpy.

lyzovani-erpfendorf-larchenhof-1.jpg

Sjezdovky rodinné lyžařské oblasti Erpfendorf v rakouské spolkové zemi Tyrolska se nachází přibližně mezi 710 až 840 metry nad mořem. Sezóna tu začíná v polovině prosince, podobně jako ve většině menších rakouských skiareálů, které nejsou položeny nijak vysoko. Lyžování tady obvykle končí v polovině března. Veřejné lyžařské vleky v obci Erpfendorf, situované uprostřed atraktivních Kitzbühelerských Alp, jsou fakticky součástí hotelu Lärchenhof. Moderní lyžařský vlek vyváží lyžaře na začátek 2 kilometry dlouhého modrého svahu. Ten je ideální coby cvičný svah k lyžování začátečníků, dětí a celých rodin.

Díky blízkosti hotelu nabízí lyžařský areál Erpfendorf, a to i přes svou (na rakouské poměry minimální) velikost, svým návštěvníkům vše, co potřebují ke strávení příjemného dne na lyžích. K zábavě a posezení je určena hotelová restaurace. Dále nabízí objekt ve svém sportovním obchodě vybavení na různé zimní sporty. Lze si zde také pronajmout lyžařské vybavení a oblečení. Lyžařská škola Snowsports nabízí kurzy lyžování jak pro úplné začátečníky, tak i pokročilé. Důraz je tu pochopitelně kladen především na děti. Těm je v Erpfendorfu nabízena celodenní péče.

lyzovani-erpfendorf-larchenhof-2.jpg

Každý, kdo má již Erpfendorf projetý, nebo by jeho dovednostem zdejší mírné svahy nestačily, se může se svým alespoň 3-denním skipasem vydat na lyžování do dalších čtyřech lyžařských středisek v Tyrolsku a dokonce v německém Bavorsku. S lyžařskými areály St. Johann in Tirol, Kirchdorf, rakousko-německým skiareálem Winklmoosalm - Steinplatte a konečně Pillersee - Buchensteinwand zpřístupňuje držiteli takového skipasu více než 110 kilometrů sjezdovek všech stupňů obtížnosti. A to už je slušné číslo. Navíc dokonalá přepravní infrastruktura umožňuje bezproblémový pohyb mezi jednotlivými středisky.

Mezi další zimní sporty a aktivity, které se dají v oblasti Erpfendorf během zimy provozovat, patří ještě třeba i sáňkování na 1.5 kilometru dlouhé sáňkařské dráze. Na ní si spoustu zábavy užije celá rodina bez ohledu na věk. Dále je k dispozici i půldruhého kilometru dlouhá biatlonovou trať. Běžci na lyžích se pak mohou vydat na 6 kilometrů dlouhou běžeckou trať Erpfendorfer. V nedalekém St. Johann in Tirol se mohou zájemci těšit i na zimní stadion, na němž si dá dobře bruslit.

bezecke-lyzovani-erpfendorf.jpg

Nejen v zimě, ale i v letních měsících je Erpfendorf ideálním místem ke strávení příjemné dovolené v Rakousku. Začátečníky zve 6-ti jamkové golfové hřiště, zkušenější golfisté pak obvykle hrají na zdejším 9-ti jamkovém hřišti. Kromě toho jsou v okruhu 30 kilometrů k dispozici další tři 9-ti jamková a dokonce pět 18-ti jamkových golfových hřišť! A pouhých 150 metrů od náměstí a kostela se nachází krásný komplex s vlastními fontánami a pramenitou horskou vodou.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License