Hochkössen

Sjezdovky lyžařského střediska Hochkössen se rozkládají na svazích vrcholu Unterberghorn. Hora dosahuje nadmořské výšky 1.800 metrů. Až sem se ale lyžaři nedostanou. Nad obcí Kössen se lyžuje v nadmořské výšce od 600 až do 1.750 metrů. Nejníže leží údolní stanice hlavní kabinkové lanovky Hochkössen na okraji obce Kössen. Naopak nejvyšším bodem je vrcholová stanice dvousedačkové lanovky, vedoucí směrem na vrchol Unterberghorn. Ve výšce 1.750 metrů nad mořem se tu nachází restaurace a v létě z tohoto místa startují paraglidisté a letci na rogalech.

lyzovani-hochkossen-1.jpg

Lyžařský areál Hochkössen je k nalezení v oblasti zvané Tiroler Kaiserwinkl. Samotné městečko Kössen leží v severní části rakouské spolkové země Tyrosko. Do sousedního Německa jsou to z Kössenu jen asi 3 kilometry. Obec a její okolí je obklopena impozantními horskými vrcholy Kaisergebirge a Kitzbühelerských Alp. A i když leží nejvyšší bod skiareálu Hochkössen na rakouské poměry relativně nízko, je odtud nádherný výhled na 200 horských vrcholů a dokonce i známé německé jezero Chiemsee.

Hlavním nástupním bodem do lyžařského areálu Hochkössen je gondola, vedoucí z jižního okraje obce Kössen. V celém lyžařském areálu jsou pro lyžaře připraveny další moderní lanovky a lyžařské vleky. Ty čekají na milovníky alpského lyžování, aby je v klidu a pohodlí dopravily na zdejší svahy. Na hochkössenských sjezdovkách totiž začíná ten pravý zimní adrenalin. Lyžařská oblast Hochkössen je pro lyžaře, snowboardisty a další aktivní jedince otevřená od prosince až do konce března. A i když tento lyžařský areál obvykle netrpí nedostatkem přírodního sněhové pokrývky, moderní zasněžovací zařízení se postarají o dostatečné zásoby sněhu pro případ nepřízně počasí. Lyžovat se tady tudíž dá v průběhu celé zimní sezóny.

lyzovani-hochkossen-2.jpg

Lyžování a zimní dovolená v Rakousku v oblasti Kössen je zvláště vhodné pro rodiny s malými dětmi. Začínající lyžaři se tu naučí základům lyžařského umění rychle a zábavnou formou po dohledem zkušených instruktorů. Ti je provedou jejich prvními lyžařskými krůčky s úsměvem a v příjemné atmosféře. K výuce začínajících malých lyžařů tady slouží Sunny Kids Park. Ten má vlastní začátečnický prostor a dokonce se tady pravidelně konají i dětské diskotéky. Profesionálně vyškolení instruktoři se tu postarají o dětskou zábavu. Jejich rodiče se tak nemusejí o své ratolesti obávat a mohou si jít v klidu zalyžovat na náročnější sjezdovky.

Kössen, malé, klidné a víceméně rodinné středisko, ležící jen kousek od bavorské hranice, nabízí kvalitní sjezdovky každému lyžaři. Z parkoviště v jižní části městečka Kössen se milovníci sjezdového lyžování dostanou do lyžařského areálu Hochkössen velmi jednoduše. Lanovka je vyveze až k horské chatě Bärenhütte, do výšky 1.500 metrů. Odtud mohou pokračovat buď další lanovkou k vrcholu, nebo se spustit zpět do údolí ke Kössen. Pokročilí lyžaři si v horních pasážích skiareálu na hoře Unterberghorn mohou vychutnávat lyžování na jedné z několika černých sjezdovek, na kterou je ale již potřeba trochu kuráže.

Není bez zajímavosti, že lyžařská oblast Hochkössen je přístupná nejen z Rakouska, ale dokonce i z Bavorska. Příznivce sjezdového lyžování z Německa vozí na Unterberghorn zdarma skibus.

lyzarska-mapa-hochkossen.jpg

V krásném historickém centru městečka Kössenu si mohou jeho návštěvníci užívat prostředí typického alpského lyžařského střediska. Na každém kroku je tu cítit jedinečná atmosféra rakouské horské vesnice. Ale sjezdové lyžování není jediné, co může Kössen svým hostům nabídnout. Spousta hodin slunečního svitu a 40 kilometrům udržovaných zimních turistických tras dělá z Kössenu a jeho okolí oblíbenou destinaci mezi příznivci zimní pěší turistiky. Procházky zimní krajinou se každým rokem stávají stále oblíbenějšími. Turisté si tu mohou, pokud se na cestu vypraví s průvodcem, vychutnat ty nejkrásnější vyhlídky na zdejší panorama. Běžci na lyžích pak mají v regionu Kaiserwinkl k dispozici 2 desítky běžeckých tratí.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License