Pillersee (Buchensteinwand)

Rodinná lyžařská oblast Pillersee - Buchensteinwand se nachází v Kitzbühelských Alpách. Samotný lyžařský areál Buchensteinwand leží mezi vesničkami St. Jakob a Hochfilzen na svazích stejnojmenného vrcholu v údolí Pillerseetal. Na svazích Buchensteinwandu, jež dosahuje nadmořské výšky 1.456 metrů a je z něho krásný výhled do okolí, najdou milovníci sjezdového lyžování skiareál s necelou dvacítkou kilometrů sjezdovek. O přepravu lyžařů vzhůru se na Pillersee stará celkem 8 lanovek a lyžařských vleků.

lyzovani-pillersee-1.jpg

Hora Buchensteinwand je považována za jeden z nejmalebnějších vrcholů v této části Rakouska. Od horské chaty Weitblick, nacházející se na jeho vrcholu, se před lyžaři a turisty otevírá jedinečné panorama s krásným výhledem na Kitzbühelské Alpy, masiv Wilder Kaiser, Vysoké Taury a Loferské i Leogangské Steinbergen. Nejlepší výhled je samozřejmě ze sluneční terasy horské chaty Weitblick na úplném vrcholu Buchensteinwandu. Z ní mají hosté blízké i vzdálenější okolí jako na dlani. Zájemci pak mohou navštívit i architektonicky zajímavou rozhlednu Jakobskreuz, která zážitek z návštěvy vrcholu ještě umocňuje. Z téhož místa na vrcholu Buchensteinwandu se také spouštějí lyžaři zpět dolů do údolí k St. Jakob. Na výběr mají hned několik možností, neboť do údolí je možné sjet po různých sjezdovkách. Mezi nimi dokonce nechybí ani černá trať, vedoucí podél hlavní čtyřsedačkové lanovky.

lyzovani-pillersee-2.jpg

Nabídka lyžování jak pro začátečníky, tak i pokročilé sjezdaře, je na vrcholu Buchensteinwand skutečně široká. Kupříkladu dole v údolí, na severním úpatí Buchensteinwandu, jsou k dispozici vleky Hochleiten. Ty jsou ideální k jízdě začínajících lyžařů a dětí. Zdejší lyžařské školy učí úplné začátečníky zábavnou formou a jejich první obloučky na lyžích v novém Bodo dětském parku je budou určitě bavit. Rodiče mohou využít možnosti dát děti do některé z nich a jít si zalyžovat na svahy bez toho, aby se museli o své ratolesti obávat. Závodní trať Speedtrap u vleku na Kröpfl v dolní polovině jižního svahu směrem na Hochfilzen představuje skutečnou výzvu i pro zkušené jezdce. Však se také není čemu divit. Díky sportovnímu profilu této sjezdovky zde pravidelně trénovali i rakouští závodníci.

Lyžařský areál Pillersee / Buchensteinwand je atraktivní destinací i pro milovníky zimní pěší turistiky nebo skialpinismu. K dispozici je tu šest značených výstupů různých stupňů obtížnosti a délky. Moderní navigační systém poskytuje sportovcům veškeré důležité informace o profilu cesty, nadmořské výšce nebo o datech k využití GPS. K dispozici je speciální skipas za zvýhodněnou cenu. Ten umožňuje využít veškerou infrastrukturu lyžařského areálu, stejně jako dva výlety lanovkou a zahrnuje vstup do ikonické rozhledny Jakobskreuz.

lyzarska-mapa-pillersee.jpg

Zakoupený skipas pro Pillersee lze využít i k lyžování v lyžařských střediscích Erpfendorf - Lärchenhof, Winklmoosalm - Steinplatte, Kirchdorf a [St. Johann in Tirol]. Jeho držitelům se tak otevírá řada možností, jak aktivně strávit svou zimní dovolenou v Rakousku. Celkem je možné v oblasti na severu rakouské spolkové země Tyrolsko využít bezmála 50 lanovek a vleků. Na lyžaře pak čeká 110 kilometrů upravovaných sjezdových tratí.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License