St. Johann In Tirol

Sjezdovky lyžařské oblasti nad městečkem St. Johann in Tirol jsou součástí lyžařských areálů v pohoří Kitzbüheler Alpen. To dostalo jméno podle známého zimního střediska Kitzbühel. V lyžařském areálu u St. Johann se lyžuje ve výšce 660 - 1.604 metrů nad mořskou hladinou. Postranní vrchol hory Kitzbüheler Horn s názvem Harschbichl nabízí milovníkům alpského lyžování 17 pohodlných lyžařských lanovek a vleků. Lyžaři si tady mohou vychutnávat jízdu na 43 kilometrech dokonale upravených sjezdovek. 2.000 metrů vysoký Kitzbüheler Horn, který se tyčí dále na jih, směruje mraky se sněhovou nadílkou přímo na Harschbichl. St. Johann se tak může pyšnit jistotou sněhu prakticky po celou zimní sezónu.

lyzovani-st-johann-1.jpg

Hlavními nástupními místy na lyžování na vrcholu Harschbichl jsou vedle městečka St. Johann in Tirol ještě Eichendorf a Oberndorf. Z těchto obcí je možné se kombinací lanovek dostat až do výšky 1.604 metrů. Tady leží vrcholová stanice lanovky Harschbichl II a je nejvyšším bodem stejnojmenného lyžařského areálu. Lyžařská sezóna v St. Johann zpravidla začíná již začátkem prosince a lyžuje se tady až do začátku dubna. Po celou tuto dobu si mohou návštěvníci této části Rakouska užívat krásně zasněžené zimní krajiny, která je v okolí střediska St. Johann skutečně pohádková.

Lyžování v St. Johann se vyznačuje především pohodovou jízdou po nenáročných a přehledných svazích. Na ambiciózní lyžaře čekají na Harschbichlu takové výzvy, jako je černá sjezdovka s homologací FIS či 700 metrů dlouhá sjezdovka s boulemi. Lyžaři, co se během jízdy rádi baví, se dále mohou těšit na funslope se spoustou zábavných prvků. U každé z dolních stanic lanovek je k nalezení dostatečně dimenzované parkoviště. A k občerstvení či příjemnému posezení zvou bezmála 2 desítky tradičních horských chat, roztroušených po celém lyžařském areálu.

lyzovani-st-johann-2.jpg

Oblíbená rodinná lyžařská oblast St. Johann - Eichendorf - Oberndorf bývá za svůj speciální přístup k rodinám s malými dětmi oceňována. K výborné pověsti přispívají volnočasové aktivity pro celé rodiny dole v údolí i veřejná dětská hřiště. Spousta zdejších sjezdovek je středně obtížných, takže ani zkušenější sjezdaři se tu nebudou nudit. Navíc jsou široké a přehledné. Představují tak ideální lyžařské terény pro děti i začátečníky. U těch větších je často vedena funslope s boulemi, skoky a padáky. K nalezení jsou ovšem i větší a obtížnější prvky. K nim patří kupříkladu Big Tank nebo Butter Box. Ty přitahují hlavně mladé freestylisty.

Se skipasem, zakoupeným na více než tři dny, se před jeho držitelem otevírají další lyžařské možnosti. Zpřístupňuje totiž na 110 kilometrů sjezdovek a téměř 50 lyžařských lanovek a vleků. Kromě lyžařského střediska St. Johann se dá lyžovat i ve skiareálu Winklmoosalm / Steinplatte, užít si svahy na Pillersee, vyzkoušet lanovky u obce Kirchdorf in Tirol a konečně i lyžařský areál v Erpfendorfu.

lyzarska-mapa-st-johann.jpg

A co v zimě nabízí St. Johann in Tirol svým návštěvníkům mimo svahy? Nabízí se třeba adrenalinová jízda na laně s názvem Flying Fox. Tato atrakce je k nalezení v Hornparku u prostřední stanice lanovky ze St. Johann. K návštěvě zve i sáňkařská dráha u lanovky Hochfeld. Ta je mimochodem každou středu jednu hodinu osvětlená, takže sáňkování si tu mohou užít i jedinci, kteří chtějí za světla hlavně lyžovat. Běžci na lyžích se mohou těšit na 250 kilometrů běžeckých tratí podél údolí. Na zdejší tratích se každoročně koná největší rakouský běh Koasalauf. K dispozici je i 100 kilometrů turistických stezek a bruslit se dá na umělém kluzišti. Horské vrcholy nad St. Johann in Tirol jsou též oblíbenými startovacími body pro paraglidisty.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License