Wildkogel Arena

Rakouský region s názvem Wildkogel Arena by se dal charakterizovat především jako rodinná lyžařská oblast. Nachází se západně od 1.894 metrů vysokého vrcholu Resterhöhe. Ten je nejjižnějším bodem lyžařské oblasti Kitzbühel - Kirchberg - Pass Thurn. Zdejší hlavní turistická centra Neukirchen am Großvenediger a Bramberg am Wildkogel vytvářejí přátelskou rodinnou atmosféru oblasti Wildkogel Arena.

lyzovani-wildkogel-arena-1.jpg

Region Wildkogel Arena se nachází přímo v srdci Kitzbühelerských Alp. Zasahuje do národního parku Hohe Tauern a patří k rakouským alpským klenotům. Mezi příznivci sjezdového lyžování a zimní zábavy, a to zejména u rodin s malými dětmi, je stále oblíbenějším místem k prožití příjemné zimní dovolené v Rakouských Alpách. Známá lyžařská střediska, jež jsou součástí Zillertal Areny ve stejnojmenném údolí, a již zmíněná lyžařská oblast v okolí městečka Kitzbühel leží jen necelých 10 kilometrů odtud. Kdo by si chtěl z Wildkogel Areny odskočit na lyžování do těchto vyhlášených skiareálů, bude to odtud mít jen několik desítek minut jízdy.

Lyžařská oblast Wildkogel Arena nabízí svým návštěvníkům více než 60 kilometrů dokonale připravených sjezdovek. Lyžuje se tady na tratích všech stupňů obtížnosti. Na své si přijdou všichni lyžaři. Od profesionálů až po začátečníky. S 85% modrých a červených sjezdovek je Wildkogel Arena ideální lyžařskou oblastí pro rodiny s dětmi a začátečníky. Díky modernímu vybavení k umělému zasněžování je tu zajištěna skvělá lyžařská zábava až do Velikonoc. Nejvyšší bod Wildkogel Areny se nachází v nadmořské výšce 2.150 metrů. Je jím vrcholová stanice lanovky X-Press na 2.235 metrů vysokém vrcholu Frühmesser.

lyzovani-wildkogel-arena-2.jpg

Chcete-li si po setmění vychutnat romantickou jízdu na osvětleném svahu, máte možnost tak učinit u lanovky Preimisl na okraji obce Neukirchen. V době od 17:00 do 20:30 tady může každý za malý poplatek využívat osvětlený svah. Děti a začínající dospělí se mohou snadno naučit lyžovat v lyžařských školách v Neukirchenu i Brambergu. Vedle dvou horních stanic lanovek se nacházejí hned 2 dětské oblasti s maskoty Kogel - Mogel a Kogel - Mia. S nimi se budou děti během výuky často setkávat. Mateřská škola a dětská restaurace se nacházejí v panoramatické restauraci Bergrestaurant Wildkogel Alm.

Sjezdové lyžování ale není jediným zimním sportem, kterému se dá v oblasti kolem vesniček Neukirchen a Bramberg věnovat. Běžcům na lyžích nabízí region více než 45 kilometrů běžeckých tratí. Stopy jsou pravidelně upravovány a udržovány. Obvykle jsou vedeny přes fantastickou zimní krajinu s působivými výhledy na vrchol Großvenediger. Skibus a místní železniční doprava Pinzgauer pohodlně dopraví běžkaře po dlouhém výletu zpět do Brambergu a Neukirchenu. S platným skipasem pro oblast Wildkogel Arena mohu jeho držitelé využívat bezplatnou jízdu jak skibusem, tak i lokální železnicí.

lyzarska-mapa-wildkogel-arena.jpg

V oblasti pod vrcholem Wildkogel je k dispozici několik vyhlášených sáňkařských tratí. Zlatým hřebem je 14 kilometrů dlouhá trať z Wildkogelu až do Brambergu. Osvětlená trasa překonává převýšení více než 1.300 metrů. Třikrát týdně (úterý a pátek v Brambergu, sobota v Neukirchenu) je nabízeno noční sáňkování. Zájemci o bližší poznání tohoto malebného koutu Rakouska mohou využít též nabídky výletů s průvodcem do národního parku. Do něho se během zimy pořádají pravidelné výlety za účelem pozorování přírody.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License